Przejdź do głównej zawartości

"Boży pokój" zagościł w Złotoryi


Dużo czasu minęło i wiele się na świecie zmieniło, zanim nauczyłem się tego, co wiem o miłości, przeznaczeniu i ludzkich decyzjach, ale w gruncie rzeczy wszystko to dotarło do mnie w jednej chwili, kiedy zostałem przykuty do muru i zaczęły się tortury. Jakimś sposobem zdałem sobie sprawę – poprzez krzyk w mojej głowie – że choć jestem spętany, bezradny i krwawię, pozostałem wolny; mogłem znienawidzić ludzi, którzy mnie torturowali, albo im wybaczyć. Wiem, nie brzmi to dobrze. Jednak w szarpnięciach i kąsaniu łańcucha, kiedy tylko tyle ci zostało, ta wolność stanowi wszechświat możliwości. A wybór pomiędzy nienawiścią i wybaczeniem może stać się historią twojego życia.- Gregory David Roberts (z książki Shantaram). Tym cytatem zaczęłyśmy kolejne w tym roku spotkanie klubowiczek DKK. 
Tym razem czytałyśmy książkę niezwykłą, pełną pasji i magii. Trudno uwierzyć, że to zdarzyło się naprawdę. Najbardziej poszukiwany zbieg w Australii napisał książkę o swoim życiu. Shantaram, „boży pokój”. Zagubiony człowiek cywilizacji zachodniej, odnajdujący siebie i prawdę o sobie w Krajach Wschodu. Śledząc porywającą historię bohatera nieustannie chcemy wiedzieć jak potoczą się losy jego i innych postaci, choć nie są do końca pozytywne, a ich zachowanie nie zawsze mieści się w ogólnie przyjętych normach. Miałyśmy przegląd wszelkich możliwych postaci, z różnych środowisk: homoseksualiści, narkomani, z różnych  profesji: prostytutki, mafia, środowisko filmowców, różnych wyznań: hindusi i muzułmanie, ludzie wszelkiej maści i pochodzenia. A wszyscy oni przedstawieni w niepowtarzalny sposób. Z całej gamy postaci serca wszystkich klubowiczek podbił Prabaker. 


Pomimo różnych poglądów, główny bohater powieści wzbudzał wśród uczestników sympatię, a jego dalsze losy nie pozostały nam obojętne. Z wielką determinacją szukałyśmy informacji o życiu Lina po wydarzeniach opisanych w książce.
Polecamy tę książkę wszystkim osobom które cenią sobie romantyczny nastrój, sensacyjną fabułę, zabawne i zarazem inteligentne dialogi, zaskakujące zwroty akcji, a to wszystko w magicznej scenerii Indii.

Barbara Klimaszewska
moderator DKK w Złotoryi