Przejdź do głównej zawartości

II Sobótkowa Noc w Bibliotece (DKK Chojnów)

24 czerwca odbyła się już II Sobótkowa Noc w Biblioece z DKK. Spotkanie było podzielone na dwie części.
W pierwszej części klubowicze omawiali książkę Janusza Beynara Skutki uboczne. Według zgromadzonych Łgarzy, to dokonały thriller, spełniający wszystkie wymogi aby stać się wakacyjną lekturą.
Druga część naszego zgromadzenia upłynęła pod znakiem wróżek, rusałek i czarów.
Zadaniem każdej przybyłej wróżki było uplecenie świętojańskiego wianka. Po tej jakże frapującej pracy odbyła się sesja zdjęciowa każdej rusałki ze swoim wiankiem.  Po tej jakże miłej ale i wyczerpującej pracy nastąpiła degustacja przyniesionych potraw, a w międzyczasie naczelna wróżka prosiła każdą z sobótkowych nimf do swego magicznego stoliczka, gdzie zaklinała szczęście, miłość i bogactwo. Kiedy każda z nas już zaopatrzyła się w niezbędne czary na nadchodzące wakacje, jedna z wróżek zaprezentowała swój Kabarecik Jednego Aktora. Za swój występ otrzymała gorące brawa. A potem były pląsy, tańce – łamańce aż do chwili kiedy w kolorowym korowodzie zeszłyśmy nad naszą rzeczkę, gdzie zgodnie ze sobótkowym zwyczajem nasze wianki popłynęły w siną dal....
I tak o północy skończyły się nasze harce, a ja tam byłam i miód piłam, a co widziałam opisałam, hej!

Anna Kopyra
moderator DKK „Łgarz” w Chojnowie

Aby zobaczyć relację zdjęciową z Sobótkowej Nocy kliknij na link poniżej:











Autorkami zdjęć są: Barbara Landzberg, Elżbieta Garban i Anna Kopyra