Przejdź do głównej zawartości

Spotkanie z poezją i muzyką z okazji obchodów Roku Miłosza


fot. Beata Tarnowska
Z okazji obchodów Roku Miłosza w Dolnośląskiej Bibliotece Publicznej we Wrocławiu seniorzy z Dyskusyjnego Klubu Książki w październiku uczestniczyli w wyjątkowym wieczorze poezji Czesława Miłosza, podczas którego wybitny poeta i aktor Teatru Współczesnego im. Wiercińskiego we Wrocławiu Bogusław Kierc, znany i lubiany przez wrocławian za wiele oryginalnych ról teatralnych, recytował wybrane przez siebie wiersze Noblisty.  Miłośnicy poezji Miłosza i entuzjaści sztuki aktorskiej Bogusława Kierca wysłuchali aktorskich interpretacji wybranych wierszy Noblisty przy fortepianowym akompaniamencie wnuczki aktora – Rozalii. Niewątpliwą atrakcją tego spotkania było połączenie genialnej recytacji z muzyką Chopina, którą ze stylowego instrumentu potrafiła w czarujący sposób wydobyć młodziutka utalentowana pianistka…
Oto jeden z recytowanych przez aktora fragmentów poezji Miłosza wybrany z wiersza zatytułowanego Gucio zaczarowany:

Dużo, jak na jedno życie, tych poranków.
Z zamkniętymi oczami byłem wielki i mały,
Nosiłem pióra, jedwab, żaboty i zbroje,
Suknie kobiece, zlizywałem róż.
Unosiłem się nad każdym kwiatem od początku,
Stukałem w drzwi zamknięte sal bobra i kreta.
Niemożliwe żeby tyle głosów nie zapisanych
Między tubą pasty do zębów i zardzewiałą żyletką,
Tuż nad stołem w Wilnie, Warszawie, Brie, Montgeron, Kalifornii.
Niemożliwe żebym umarł dopóki nie sięgnę.

(Gucio zaczarowany w:  Czesław Miłosz, Poezje, Kraków: Wydaw. Literackie, 1999, s.103)


Beata Tarnowska
moderator DKK dla Seniorów
w DBP we Wrocławiu




fot. Beata Tarnowska