Przejdź do głównej zawartości

Odkryliśmy antidotum na przedświąteczne przepracowanie...

fot. Maria Kirkiewicz
Oczekiwanie na święta to nie tylko przygotowania i porządki ale także okazja do wytchnienia podczas rozmów o książkach! 
Intrygującą konwersację w bibliotece w dniu 2 grudnia podjęło kilka osób z Dyskusyjnego Klubu Książki.
Maria:

Byłam na świetnym spotkaniu z Marią Paszyńską. Młoda, bardzo zdolna pisarka.
Przeczytałam jej książkę "Instytut Piękności" opowiadającą o życiu Żydów w okupowanej Warszawie.

W zasadzie o tym co zawarte jest w tej powieści już czytałam, widziałam w kinie, słyszałam z relacji świadków a
le... oczarował mnie styl pisania autorki.
Kilka razy ta książka mnie poruszyła i wzruszyła. Dzięki niej obraz wojennej stolicy stał się dla mnie bardziej żywy i realny.

Kiedy przebywam w Warszawie i jadę tramwajem i mijam Żytnią, Wolę, Nalewki... widzę oczyma wyobraźni postaci i sceny z książki Marii Paszyńskiej pochodzącej tak jak ja z Dzierżoniowa!

Alicja:

Książka Maji Lunde Błękit to fascynująca lektura. Czyta się ją z niedowierzaniem mając przed oczami katastroficzne wizje świata zniszczonego przez ludzi. Wszechobecne śmieci zagrażają egzystencji ludzi teraz i w przyszłości.
Przesłaniem tej katastroficznej książki jest wielka troska o miejsce do życia dla przyszłych pokoleń. Warto ją przeczytać...

Nasze spotkanie to było wyjątkowe wytchnienie od codzienności.

Jesteśmy dla siebie terapeutkami!
moderator Maria Kirkiewicz
DKK  Ostroszowice