Przejdź do głównej zawartości

Wszystkie dzieci są królami


Jestem przekonana, że najmłodsi czytelnicy są najwspanialszymi odbiorcami. Każde kolejne spotkanie z 3 latkami to niezwykłe wydarzenie. Każde warte utrwalenia i zapamiętania.
Zajęcia w Klubie Motyli Książkowych przynoszą dzieciom radość, wytchnienie i poczucie bezpieczeństwa. Małe dzieci potrafią skupić uwagę jedynie przez krótki czas, więc moim zadaniem jest zaciekawienie ich w jak najbardziej skuteczny sposób.
26 października na kolejnym  spotkaniu z dziećmi, postanowiłam porozmawiać o Januszu Korczaku. Opowiedziałam dzieciom o tym, że dawno temu dzieci były biedne, nie miały zabawek, chorowały, nie miały co jeść. Było trudno żyć.
Dzieci podjęły ten temat, wypowiadając się z uczuciem współczucia.
Kiedy opowiedziałam o Januszu Korczaku, który interesował się poprawieniem sytuacji dzieci, pomagał im, opiekował się maluchami i pisał dla nich książki, nastąpiła chwila marzeń. Następnie powiedziałam dzieciom o chłopcu, który został królem. Był to król Maciuś I.


Potem odbyła się uroczysta koronacja. Każde dziecko otrzymało koronę i zostało mianowane królem. I tak kolejno nastąpiła prezentacja: Król Oliwier I, Król Kuba I, Królewna Natalia I, Królewna Agatka I,  itd.
Nawzajem dzieci składały sobie ukłony i przyrzekały, że będą wesołe, uśmiechnięte i szczęśliwe. Całe Królestwo zatańczyło taniec dworski.
Bycie królem to nie tylko przyjemności lecz także ciężka praca, bo król musi rządzić. Musi być dobry i sprawiedliwy. Musi kochać poddanych. Szczególnie dzieci, bo dzieci są najważniejsze.

Maria Kirkiewicz
moderator DKK Motyle Książkowe
Ostroszowice