Przejdź do głównej zawartości

Niezwykła baśń

Recenzja książki „Brat” Emilii Kiereś

Kilka dni temu będąc u koleżanki wpadła mi w ręce pewna książka. Zapytałam ją czy czytała, a ona odpowiedziała, że tak i że też mogłabym ją przeczytać, ale nie chciała zdradzać treści, więc zaciekawiona pobiegłam wypożyczyć i tego samego dnia zaczęłam czytać.

„Brat” to niezwykła baśń, która bardzo porusza, chwytając za serce swą treścią. Sama mam brata i siostrę i tym bardziej byłam jej ciekawa. Baśń opowiada o życiu tajemniczym i niezgłębionym bliźniaków Mira i Wira, którzy mimo że są bliźniakami są zupełnie różni. Opowiada jak silne i bezgraniczne może być uczucie łączące rodzeństwo, co jesteśmy w stanie zrobić dla naszego brata lub siostry i jakie granice przekroczyć, czy tą największą też - czyli swoje życie za życie brata. Mnie osobiście bardzo wciągnęła ta baśń, która zmusiła mnie również do myślenia jaką ja jestem siostrą. Zawiera dużo barwnych opisów, co dodatkowo ją upiększa. Jest też wspaniały morał, gdzie dobro zawsze zwycięża.

Wspaniale i szybko się ją czyta. Czytając jesteśmy w stanie przeżyć wiele ciekawych emocji. Polecam z całego serca, bo moim zdaniem jest to najlepsza książka, jaką przeczytałam przez ostatnie miesiące.

Julia Jodłowska, 12 lat

DKK Wąsosz