Przejdź do głównej zawartości

Zaufaj sobie... czyli blogerka radzi

Cheryl Strayed jest autorką powieści Małe cudaKsiążka ta jest niezwykła i wywarła na mnie ogromne wrażenie do tego stopnia, że pisząc te słowa mam poczucie, iż jestem na blogu z pisarką.
Samo czytanie książki Małe cuda było bardzo przyjemne, ponieważ na każdej jej stronie można dostrzec empatyczne podejście autorki do podejmowanych tematów.
Nigdy dotąd nie zastanawiałam się nad terapeutyczną rolą Internetu. Od dzisiaj wiem, że dobrze moderowany blog może pomóc ludziom w rozwiązywaniu waż-nych dla nich problemów.
Książkę Cheryl Strayed będę polecała moim czytelnikom w bibliotece, ponie-waż porusza bliskie ludziom tema-ty. Mądrość pisarki i łatwość przekazywania własnych doświadczeń, niezwykle celnie podpowiada czytelnikowi jak wybrnąć z sideł złych doświadczeń. Mam swoje ulubione rozdziały, w których zawarte są wyśmienite rady czasami okraszane elementami humoru.
Do swoich respondentów autorka odnosi się z szacunkiem, utwierdza ich w przekonaniu, że są wartościowymi ludźmi, utożsamia się z nimi i zazwyczaj na końcu wypowiedzi radzi im co mogą zrobić, by wyjść z kryzysu. W tych cudeńkach opisanych przez autorkę ludzie przechodzą przez piekło, ich życie rozpada się na kawałeczki więc pisarka radzi im, iż w cierpieniu najlepiej jest szukać pokrewnych dusz, grup wsparcia oraz czytanie odpowiednich książek. Prawie każda odpowiedź autorki na blogu poparta jest przykładami z własnego życia. Co więcej, pisarka poleca stosowanie złotej zasady,
która brzmi: zaufaj sobie, czyli postępuj zgodnie z tym, co w głębi duszy uznajesz za prawdziwe.
Dla mnie stwierdzenie autorki: Jedynym sposobem na przezwyciężanie własnych ograniczeń , niepewności, zakazów i nieudolności jest tworzenie - stało się moim ulubionym cytatem.
Takie male cudo.

Maria Kirkiewicz 
moderator DKK w Ostroszowicach