Przejdź do głównej zawartości

Piątka z Zakątka

Droga Weroniko!

Piszę do Ciebie, ponieważ chciałam Ci powiedzieć o pewnej książce, którą ostatnio przeczytałam zupełnie przypadkowo. Jej autorką jest Krystyna Drzewiecka.

Minęły już dwa miesiące od wakacji a ja dalej wspominam te niezwykłe chwile, kiedy bawiłyśmy się razem: ja, moja siostra Ola, Ty i Twoja siostra Natalia, towarzyszył nam też zawsze Twój pies, Misiek. Było nas pięcioro a ja chciałam Ci właśnie napisać o książce pt: „Piątka z Zakątka” – książce o czwórce przyjaciół i psie. Mają oni przeróżne przygody, tak samo jak my, bo przecież nas też jest cztery i jest z nami pies.

W te pochmurne listopadowe dni wspominam często nasze zabawy w Indianki poszukujące skarbu, w pokazy mody i teatrzyk kukiełkowy. Twoje wspaniałe pomysły wypełniały nam zabawą całe godziny a i Misiek, Twój sympatyczny pies, też miał w nich zawsze jakąś rolę.

W powieści dla dzieci „Piątka z Zakątka” paczkę tworzą dwaj chłopcy: Krzyś i Tomek oraz dwie dziewczynki: Magda i Kasia, jest też oczywiście pies, Bobik. Przygód mają bardzo dużo. Wyobraź sobie, że złapali złodzieja rowerów, a w pewien deszczowy dzień znaleźli pamiętnik z powstania w starym, opuszczonym domu…

No sama powiedz, jak bardzo to wszystko podobne, to tak, jakby ktoś napisał książkę o nas. Zachęcam Cię do przeczytania tej powieści, ponieważ jest bardzo ciekawa, przygodowa i przywołuje nasze spotkania.

Jak przeczytasz tę część, możesz sięgnąć po następne, pani Drzewiecka napisała ich kilka.

Pozdrawiam Cię serdecznie.

Czekam na wakacje i już szukam pomysłów na wspólne zabawy. Może znajdę je w kolejnych częściach „Piątki z Zakątka”.

Napisz, jak podobała Ci się książka. Czekam na list i jeszcze raz pozdrawiam.

Zuzia

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Kudowie-Zdroju