Przejdź do głównej zawartości

Amazonka przy garach...

Chciałabym polecić Wam książkę Magdy J. Szkopówny-Bartoszek "Amazonka przy garach. Kuchnia dietetyczna nie tylko dla Amazonek" wydaną przez Dolnośląską Bibliotekę Publiczną w ramach projektu Aktywny senior w bibliotece XXI wieku dofinansowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 

Do dyspozycji Dyskusyjnych Klubów Książki otrzymaliśmy 10 egzemplarzy (zakładka Książki do wymiany).

Najlepszą recenzją książki będzie fragment wstępu Ryszarda Turkiewicza:
"Bałem się trochę tej lektury. Nie byłem pewien, czy wróci do mnie to wrażenie zaplątania się w trudny, ale barwny los innego człowieka w jego siłę życia, w korowód postaci (niektóre znałem) rodzinnych i znajomych, w nierozerwalny splot życzliwości wijący się przez serca i żołądki, pomykający przez lata, dobra na włościach, modne restauracje i bufety teatralne. 
Ta książka rodziła się w trwodze na decyzje lekarskie, obawy o uczucia najbliższych, mozolne maszynopisanie, zamrażanie w plemniku pliku komputerowego i w końcu inkubacji na białym, poczciwym papierze.
Bałem się, ale kiedy wszystkie przygody pani Bartoszkowej szczęśliwie się zakończyły, stał się zwykły cud czytelniczy.
Stanęły przede mną wszystkie osoby, które znałem, a którym dedykowano potrawy, sprawy z nimi związane, miejsca gdzie przebywały. Słyszałem jak wyraźnie dyktuje im składniki, jak udziela wskazówek skutkujących na przyszłość dobrym zdrowiem. Unosiły się zapachy potraw znanych mi z autopsji lub z przekazu ustnego, a zapach barszczu, który miał swój początek w pliku komputerowym, był - jak piszą na błyszczących opakowaniach - identyczny z naturalnym."

Może w Waszych miejscowościach też są Amazonki?