Przejdź do głównej zawartości

Londyn – wielokulturowe miasto zabytków

Pierwsze w nowym roku spotkanie Klubu Podróżnika odbyło się we wtorek 7 stycznia. Zebrani obejrzeli prezentację Anny Plewak z podróży do Londynu.

Jeśli człowieka nuży Londyn to znaczy, iż nuży go samo życie, bo w Londynie jest wszystko to, co ma ono człowiekowi do zaofiarowania
Samuel Johnson 

Anna Plewak: 
Byłam, zobaczyłam i potwierdzam, Londyn ma tak wiele do zaoferowania, że życia braknie by wszystko poznać. Podróż do tego miasta, była moim marzeniem, miałam sześć dni by poznać jego część. Zwiedziłam dzielnicę Greenwich, gdzie w jednym czasie stałam na dwóch półkulach. Tam też byłam w Muzeum Morskim, by zobaczyć piękne, zabytkowe galiony, rzeźby zdobiące dzioby żaglowców. Londyn ofiarował mi wiele emocji, miałam okazję zobaczyć dzieła malarskie najsłynniejszych malarzy europejskich, wzruszyłam się patrząc na obrazy Turnera czy Van Gogha znajdujące się w National Gallery. Miałam okazję zobaczyć uroczystą zmianę wart przed pałacem Buckinham oraz spacerować po malowniczych, królewskich parkach. W Hyde Parku znalazłam fontannę poświęconą księżnej Dianie, byłam również w pałacu Kensington, w którym mieszkała Lady Di. Zwiedziłam takie zabytki jak Opactwo Westminsterskie, Tower of London oraz wnętrza Tower Bridge. Londyn zobaczyłam również z perspektywy Tamizy. 
Z tej podróży, oprócz materialnych pamiątek, przywiozłam wspomnienia, zapach herbaty brzoskwiniowej z cynamonem pitej przed Big Benem oraz przekonanie, że marzenia się spełniają.


Prezentacja Anny Plewak bardzo podobała się zebranym i wywołała ożywioną dyskusję. Uczestnicy spotkania dzielili się wrażeniami ze swoich podróży do tego pięknego miasta.
Następne spotkanie Klubu Podróżnika odbędzie się 4 lutego. Prezentację z podróży na Ukrainę przedstawi dyrektor biblioteki Jadwiga Horanin. Zapraszamy.

Urszula Jaros
moderator DKK w Dzierżoniowie