Przejdź do głównej zawartości

Czas na poferyjne recenzje

Ferie minęły, książki zostały przeczytane, czas na krótkie recenzje. Krótkie, bo po 2 tygodniach wolnego lenistwo nas jeszcze nie chce opuścić. Dziewczynki podzieliły się swoimi refleksjami na temat przeczytanych utworów. Niektóre z tych książek przeszły od razu w kolejne ręce, stąd inni czytelnicy biblioteki będą musieli jeszcze trochę poczekać, zanim wypożyczą polecane tytuły. Mogą za to oddać się krótkiej, acz treściwej lekturze recenzji członkiń DKK i jeszcze bardziej podsycić swoją ciekawość.

Kimberly Brubaker Bradley "Wojna, która ocaliła mi życie" Jestem w trakcie czytania książki Kimberly Brubaker Bradley pt. "Wojna, która ocaliła mi życie". Książka ta opowiada o rodzeństwie - dziesięcioletniej Adzie i sześcioletnim Jamim. Akcja rozgrywa się w czasie II wojny światowej. Mama nie chce, by Ada, która ma zdeformowaną stopę, wyjechała na wieś. Boi się o córkę. Jesteś ciekawy, co zrobi Ada i jej brat? Przekonaj się…
Pomimo tego, że przeczytałam książkę dopiero do połowy, to bardzo mi się podoba i nie zamierzam odłożyć jej na półkę.
Zosia, klasa V b
 

Niedawno przeczytałam książkę pt. „Muchy w butelce” autorstwa Grażyny Bąkiewicz. Powieść niezwykle mnie zainteresowała. Opowiada o dwunastoletniej dziewczynie o imieniu Marcelina. Pewnego dnia bohaterka wybiera się do Włoch, gdzie przebywają jej rodzice. W trakcie wyprawy do nich Marcelina gubi adres. Czekają na nią nieprzewidywalne zdarzenia. Jakie? Przeczytaj książkę.
Julia z 5 klasy

Jakiś czas temu przeczytałam książkę J.K. Rowling pt. "Harry Potter i Czara Ognia". Powieść opowiada o chłopcu i jego dwójce przyjaciół. Chodzili oni do Hogwartu, Szkoły Magii i Czarodziejstwa. W Hogwarcie odbył się konkurs trójmagiczny. Mogli się zapisać do niego 17- letni czarodzieje. Niespodziewanie Czara wybrała Harrego Pottera, który nie miał jeszcze 17 lat. Jeśli chcesz wiedzieć, co dalej się stało, to zachęcam do przeczytania.
Lidia, kl. V b


Jakiś czas temu przeczytałam książkę pt. ''Magiczne Drzewo. Cień Smoka'' autorstwa Andrzeja Maleszki. Książka okazała się bardzo ciekawa i wciągająca. Opowiada o chłopcu, który odkrył magiczną siłę uśpioną w przedmiotach codziennego użytku. W tej części siła magii jest potwornie niebezpieczna... Przez niemądry czar, bohater i jego przyjaciele (Gabi, Blubek, mówiący pies Budyń i mała Ida ) wywołują potwornego smoka, który chce rzucić swój cień na świat. Czy poradzą sobie z problemem, czy musza się poddać? Dowiecie się tego, gdy przeczytacie książkę.
Marta W. kl.5 b

Ostatnio zaczęłam czytać książkę pod tytułem "Dom nie z tej ziemi" Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby. Jeszcze nigdy nie czytałam innych dzieł tej pisarki. Utwór opowiada o dzieciach- Marysi oraz Danielu- którzy spotykają się w dziwnych okolicznościach. Poznają się poprzez śledztwo dziewczynki, która obserwuje dom. Stwierdza, że ten dom ma w sobie coś niezwykłego. Jesteś ciekawy/ciekawa co się dalej stanie? Jeżeli tak, przeczytaj tę książkę. Dodam tylko ,że dla mnie dodatkową zachętą do sięgnięcia po ten utwór były oryginalne i ciekawe ilustracje.
Emilia, klasa szósta

Z zapartym tchem przeczytałam wszystkie książki Martina Widmarka i Heleny Willis z serii „Tajemnice…”. Wszystkie rozgrywają się w szwedzkim miasteczku Valleby. W każdym z tych opowiadań główni bohaterowie, czyli Lasse i Maja, rozwiązują przeróżne zagadki, by dojść do tego, kto jest sprawcą. Pomagają im w tym komisarz policji i inni mieszkańcy Valleby. Często wydaje się, że czytelnik od razu poznał, kto jest winny, ale niespodziewanie następuje zwrot akcji i… Zachęcam do przeczytania każdej z tych książek, naprawdę warto, bo w każdej ktoś inny jest sprawcą. Żałuję, że nie ma ich więcej.
Marta P. klasa V b

Agnieszka Tyszka "Zosia z ulicy Kociej na wakacjach"
Niedawno czytałam książkę pt. "Zosia z ulicy Kociej na wakacjach". Zosia na młodszą siostrę Manię i wyjeżdża z nią na wakacje do Górzewa. Dziewczynka z niechęcią chce jechać do umiłowanego wakacyjnego miejsca mamy. Ale na drodze staje przeszkoda, bo mama Zosi ma ospę, więc dzwonią do ciotki Maliny. Dziewczynka wyjeżdża razem z ciotką Maliną, siostrą Manią, starszym kuzynem Misiem i młodszym kuzynem Krzysiem. Na miejscu spotyka Arusia, maniaka internetowego, z którym ma nadzieję się zaprzyjaźnić. Jednak okazuje się, że Aruś ma już przyjaciela. Jakiego? O wszystkim dowiesz się, jak przeczytasz.
Amelia, kl. IV b